Stiati ca ... pana in 2025 vor fi 10 orase de talia New York-ului? Expertii estimeaza ca vor fi construiti 40 de miliarde de metri patrati in 5 milioane de imobile, dintre care 50.000 vor fi zgarie-nori, echivalentul a 10 orase de talia New Yorkului.
Curiozitati: Curiozitatea numarul 509 din categoria stiati ca... diverse
Stiati ca ... in insula Luzon (insulele Filipine) se afla un cimitir unic: localnicii ii ingroapa pe cei dragi in morminte suspendate pe crestele muntilor sau in pesteri bine ascunse? Ritualul presupune inghesuirea trupurilor in sicrie inguste, adeseori oasele mortilor fiind rupte pana la terminarea procesului. Localnicii prefera sa fie inmormantati pe culmile muntilor decat in pamant, aceasta practica avand o istorie de mai bine de 2.000 ani.
Curiozitati: Curiozitatea numarul 510 din categoria stiati ca... diverse
Stiati ca ... cimitirul Wadi-us-Salaam (n.r. Valea Pacii) este cel mai mare cimitir islamic si unul dintre cele mai mari din lume. Localizat in Najaf, Irak, cimitirul este loc de odihna pentru multi profeti islamici. Cimitirul Wadi-us-Salaam se intinde pe 6 km si adaposteste aproape 5 miliarde de trupuri.
Curiozitati: Curiozitatea numarul 511 din categoria stiati ca... diverse
Stiati ca ... insemnul "Hollywood" a servit initial drept reclama pentru un cartier rezidential? Acest marcaj emblematic provine din eliminarea a patru litere din denumirea construita initial pe acest deal si care era de fapt "HOLLYWOODLAND". Un intreprinzator american, Hobart Johnstone Whitley, folosise un astfel de semn foarte vizibil pentru a face reclama locuintelor construite de el in complexul rezidential Whitley Heights, situat intre bulevardele Highland Avenue si Vine Avenue, si i-a sugerat unui bun prieten al sau, Harry Chandler, proprietar al ziarului Los Angeles Times, sa foloseasca un marcaj similar pentru a face reclama unui alt complex rezidential, "Hollywoodland", situat pe dealurile de deasupra cartierului Hollywood. Propunerea a fost pusa in practica, in 1923 aparand in peisaj cele 13 litere ale "HOLLYWOODLAND". La vremea respectiva, dezvoltatorii imobiliari au considerat ca semnul va fi afisat acolo pentru un an si jumatate, cat le-ar fi luat sa vanda locuintele construite, dar, dupa terminarea tranzactiilor, nu s-au mai obosit sa dea jos reclama. Aceasta a ramas pe deal si nici autoritatile nu s-au inghesuit sa o darame din cauza costurilor. Cum timpul a trecut, iar industria cinematografica americana a intrat in perioada sa de glorie, (de la sfarsitul anilor ’20 pana la inceputul anilor ’60, perioada numita si "Golden Age of Hollywood"), Camera de Comert din Hollywood a semnat in 1949 un contract cu Primaria orasului Los Angeles pentru preluarea semnului, mai putin a ultimelor 4 litere care au fost eliminate pentru a face o referire clara la Hollywood-ul cinematografic, si nu la complexul rezidential Hollywoodland. Asa s-a nascut celebra emblema ale carei dimensiuni actuale sunt de 13,7 metri inaltime si 106,7 metri lungime.
Curiozitati: Curiozitatea numarul 512 din categoria stiati ca... diverse